STEM ili STEAM: Šta je bolje?

STEM ili STEAM: Šta je bolje?

Nauka, tehnologija, inženjering i matematika, inače poznati kao STEM (eng. Science, technology, engineering and math), postala je glavna fokusna točka u današnjim školama. Međutim, pojedinci sada predlažu da se umetnost doda u mešavinu kako bi se napravio STEAM, što bi bilo STEM + Art = STEAM. Cilj bi bio da uzme nauku, matematiku i tehnologiju i dodati mu umetničku komponentu. Ovo je dovelo do sasvim neke kontroverze i debate.

 

STEM

Hajde prvo da pogledamo gde je nastalo obrazovanje STEM. Došlo je iz sve veće zabrinutosti da današnji radnici imali nedostatak veština i talenta koji je bio potreban kako bi uspeli u ekonomiji 21. veka.

Stoga su pojedinci u javnom i privatnom sektoru odlučili da se naš obrazovni sistem mora promeniti, ili bolje reći  prilagoditi se na šta se fokusiraju. Studentima treba više matematike i nauke i trebaju biti sposobni da to znaju i da primjenjuju kako bi rešili izazovne probleme, kao i da uspeju u poslu nakon što završe srednju školu. Istraživanja pokazuju da studenti koji proučavaju STEM steknu razne veštine kao što su kritičko razmišljanje, komunikacija i inovacije, kao i saradnja. Studije pokazuju da je kvalitetan obrazovni STEM program: angažovan, motivisan, studentski orjentisan, inovativan i primenjuje aplikacije iz stvarnog sveta.

STEAM

STEAM.edu definiše STEAM obrazovanje kao nauku i tehnologiju, tumačeno kroz inženjerstvo i umetnost, sve zasnovano na matematičkim elementima. Ova ideja dodavanja umetnosti u STEM nedavno je dobilo veliki zamah. “A” u STEAM-u ne predstavlja samo umetnost, već je široki termin koji predstavlja liberalne umetnosti, jezičke umetnosti, društvene nauke, fizičke umetnosti i likovne umetnosti i muziku. To je u osnovi okvir za nastavu koja je prilagodljiva i funkcionalna, pa je funkcija zabavne. Ne radi se o tome da trošimo manje vremena na predmete STEM i više vremena na umetnost, to je primena kreativnog razmišljanja na STEM projekte i izazivanje maštovitosti i kreativnosti studenata kroz umetnost. Radi se o istraživanju gde se umetnost prirodno uklapa u STEM predmete. Možete dodati neku STEAM u STEM tako što ćete primeniti dizajn i računarsku grafiku na projekte ili koristiti umetnost izvođenja za komunikaciju sa STEM projektom. Studenti mogu iskoristiti svoje umetničke talente da generišu inovativno razmišljanje.

Velika debata

STEM ili STEAM bila je debata u poslednjih nekoliko meseci. Pristalice STEM-a tvrde da bi trebalo da postoji separacija između umetnosti i nauka kako bi se sprečilo bilo šta da se oduzme od suštinskog fokusa nauke, tehnologije, inženjeringa i matematike. Ovu perspektivu delimično podstiče strah od Sjedinjenih Država koji nemaju ključne veštine potrebne da bi bili u srazmeri sa ostalim zemljama u razvoju. Pripadnici STEAM-a tvrde da se ne radi o trošenju manje vremena na osnovnim predmetima i više vremena na umetnosti, već uključivanju umetnosti u osnovne STEM predmete i popunjavati praznine.

Nema jasne slike o tome kako izgleda STEAM obrazovanje – previše je novo trenutno. Deci treba dobro zaokruženo obrazovanje i dodavanje umetnosti na esencijalne veštine 21. veka i to će im  pružiti priliku. Današnjim učenicima su potrebne sutrašnje veštine, a ako to znači dodavanje umetnosti matematici i nauci tako da oni mogu imati ono što je potrebno da žive u ovom svetu koji se uvek menja, onda je tako. Studenti danas trebaju biti u stanju da reše probleme sutrašnjice. Obrazovni programi STEM i STEAM mogu da im pomognu u tome. Sve dok su studenti motivisani i angažovani u onome što rade, oni imaju stvarnu šansu da naprave razliku u ovom svetu.

 

Deli ovaj post

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *